aip 1x1

Autoimmunpaleo kezdöknek

Rólam

2016. április 03. - blueberry lavender

Orvos lanya leven egesz eletemben vonzott a gyogyulas es a gyogyitas folyamata, habar sajat hivatasomkent korabban mas iranyt valasztottam. Kb 1,5 eves korom ota ekcemam van, 10 evesen vettem eszre elöször, hogy asztmas vagyok, 16 evesen, hogy allergias a füfelekre. Mar ekkor is dühitett azonban bizonyos orvosok hozzaallasa, hogy a segiteni akaras helyett annyival inteztek el, hogy tanuljak meg együtt elni vele, vagy nincs ra gyogymod. 

2014 decembereben kivancsisagbol csinaltattam egy vervetelt a pajzsmirigy müködesem kivizsgalasara. A fent emlitett panaszaimon tul, amiket mar eszre sem vettem, nem volt különösebb okom, hogy elmenjek, egyszerüen erdekelt, hogy minden rendben van-e. Illetve ez nem teljesen igaz, azon a nyaron ismeretlen feher foltra lettem figyelmes a hüvelykujjamon, es regota gyanakodtam arra, hogy glutenerzekeny lehetek, mivel folyton puffadtam, ha ezt fogyasztottam.De ekkor meg semmilyen összefüggest nem lattam ezek között a tünetek között, sem egymassal, sem a pajzsmirigyemmel. A jelenlegi törtenetem ezutan kezdödött. Kis kiterö utan nagyon jo endokrinologust sikerült talalnom, aki diagnosztizalt Hashimoto thyreoiditis-szel, majd elmagyarazta, hogy ez mennyire gyakran jar együtt mas autoimmun betegsegekkel, igy az en esetmebn glutenerzekenyeggel, illetve vitligoval. (Utobbit nem sokkal korabban dianosztizalta egy börgyogyasz.)

Ekkor a gyogyulasomban meg a Hashimoto-ra koncentraltam es az orvosom segitsegevel sikerült lejjebb vinnem a gyulladast. Azonban a vitiligom egyre csak sulyosbodott, es nem birtam elfogadni, hogy idövel egyre jobban kifeheredek. Lazas kutatasba kezdtem az interneten es igy talaltam ra 2015 nyaran az autoimmun paleo eletmodra, mellyel mar 1 honap alatt lathato valtozasokat ertem el az ekcemam, a gyomrom es a stresszcsökkentes folytan a vitiligo teren is. Ezeket a tapasztalataimat szeretnem megosztani masokkal is, hogy segithessek azoknak, akik hasonlo cipöben jarnak.

Jelenleg Münchenböl irom a blogomat, es igyekszem elhozni azokat az ujdonsagokat, melyeket itt Nemetorszagban mar alkalmaznak, de otthon meg esetleg nem ismertek.

A bejegyzés trackback címe:

https://autoimmunpaleokezdoknek.blog.hu/api/trackback/id/tr1008557664
süti beállítások módosítása